donderdag 17 november 2011

Portret #4

april - november * 2011

Lukas is een kruipertje, constante wriemelaar, op het luierkussen nogal strijdlustig als ik hem zijn broek wil aantrekken, heel boos als hij op de fiets ingesnoerd wordt, verder de vrolijkheid zelve, beginnend babygebaarder, gek van mij en mijn borsten (al zeg ik het zelf), een breed inzetbare onderzoeker en in het bijzonder gefascineerd door de luieremmer, draagdoekbaby, een onverbiddelijke zoener, bijzonder expressief in zijn mimiek en eindelijk ook een slaapkop.

* Omdat ik te lang wachtte met opnieuw portretteren... Lukas was ondertussen ook heel even een spijtebijt - het onverbiddelijke zoenen liep een beetje uit de hand. Hij leerde stappen aan de hand en nadien - hup - helemaal alleen! Bovendien is hij al volleerd babygebaarder.