woensdag 6 juli 2016

Brief aan de tandenfee

Liefste Tandenfee,

Mijn tand is uitgevallen! De eerste!
Net toen ik op een pijnboompit beet, we aten spaghetti.

Oh, nu ben ik zo groot! Jippie!!!

Ik heb het gat getoond aan iedereen op wereldkamp. Er waren wel een paar mensen die het wilde zien. Daarna heb ik mijn papa gebeld om het te vertellen. En toen vroeg ik mijn mama om de tand onder mijn kussen te leggen. Ik denk wel dat jij de weg naar het wereldkamp weet.

Maar toen het slaaptijd was, aarzelde ik om de tand onder het hoofdeinde van mijn slaapzak te leggen. Ik ben een beetje ongerust. Als jij onder mijn hoofd een cent komt leggen, neem je dan de tand mee? Want ik wil hem graag bewaren, ik heb zo'n mooi tandendoosje. Mag dat? Dat ik een cent krijg én mijn tand kan houden?

Laat mij alsjeblief iets weten. Ik heb die nacht voor alle zekerheid mijn eerste tand niet onder mijn hoofd gelegd. Als binnenkort mijn tweede tand uitvalt, ga ik hem ook niet onder mijn kussen leggen. Misschien dat ik het met de derde tand probeer. Dan wil ik de gok wel wagen.

Tot dan, veel groeten, Lukas.