maandag 20 juni 2016

De heerlijkste logica ooit

Hij keek er vorig schooljaar al naar uit... 'Als ik een grote Kookaburra ben, is het aan mij.' Of hoe sommige tradities blijven plakken. Vanavond is het nog een keer slapen. De volgende nacht is op school.

Dus wil ik dat hij er op tijd in ligt. 'Neen, je mag niet langer in een boekje bladeren, nu is het tijd om te slapen.' Hij is boos. Brult.

'En morgen mag jij niet naast mij slapen!'

Dan begint hij hartverscheurend te wenen.
'En ik wil zo graag dat jij naast mij slaapt!!'

Ik troost hem. 'Als ik niet naast jou mag slapen, dan mag jij wel naast mij slapen, hoor.'

En hij wordt weer rustig. Nog steeds een beetje boos, uit hij nog een keer hetzelfde dreigement. Tegelijk verzekerd van het feit dat we uiteindelijk wel naast elkaar zullen liggen.


Kleuterlogica. Het is één van de heerlijkste dingen die er bestaan. En ik weet: nu hij naar de sleepover gaat en straks naar het eerste studiejaar, zal die logica er langzaam uitgroeien. Maar zolang ik er nog af en toe een glimp van te zien krijg, hou ik het vast. Hier op dit blogje.