maandag 14 november 2011

Klein Klein Peutertje

Zijn eerste dag in de peutergroep, vandaag. Een klein weentje bij het afscheid, toen hij doorhad dat het vandaag in die andere, nieuwe groep te doen was. Vanmiddag kon ik me niet inhouden en belde ik om te vragen of alles goed ging. Ja, hoor: mooi gespeeld, goed gegeten, lekker aan het slapen. En vanavond kreeg ik het hele verslag. Zijn tuut deed hij snel aan de kant, zijn doek hield hij de hele voormiddag bij. Het grappigst moet gebeurd zijn aan het begin van het middagslaapje. Dan liggen alle kinderen op een veldbedje in de speelruimte.

Lukas lag al een tijdje neer toen hij zich plots oprichtte. Hij keek rond, naar alle andere kinderen op hun bedjes en legde zich toen vanzelf weer neer. Alsof hij besloten had: "Zo zit dat hier dus, ik word verondersteld te slapen..."

Daar was ik graag bij geweest. Voor de rest heb ik er veel vertrouwen in. Vanavond glimlachte hij breed naar mij en Jana toen we hem kwamen halen maar wierp zich niet onmiddellijk in onze armen. Eerst nog vertellen (gebaren) over een vogel en een bloem. Dat zit daar zeker goed.